Snart försvinner väggen

Idag ringde jag hantverkaren för att få en tid när han börjar rivningen av väggen och allt det andra. Och han skulle dyka upp denna vecka! Härligt!!

Lasse hjälpte oss med att haffa elektriken Jocke, som fixade elen i väggen redan idag. Man vill ju inte att hantverkarna ska få el i sig :)

Igår rev vi det sista i köket - dvs skåp och garderober som satt vid väggen som ska bort. Vi hittade en trevlig överraskning - ett kort på en Carolina, 20 år. Kortet togs 11 maj 1885! Ni anar inte hur nyfiken jag blev - vem var denna tjej?! Kortet har ju inte legat i huset i över hundra år, då det byggdes 1958... Vi kommer träffa de f.d. husägarna någon gång i vår, då kan jag ta reda på det.. :)

Numera är nästan alla foder och fönster målade, i alla fall grundmålade. Några är helt klara!

Utöver de saker vi ska jag som jag skrivit tidigare, ska vi tvätta rent garderoberna med Tapetväck, målade insidan på gardrober, skåp och hyllor, riva tapeter i vardagsrummet, köpa lister... Lite att göra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com


RSS 2.0