Målat taken

Då har de första målardragen gjorts!

Vi har målat spänntaken i barnrummet och andra sovrummet/kontoret. Till det fick vi använda en speciell färg, då vattenlöslig färg inte passar sådana tak. Fy vad den stank!

I vardagsrummet målade vi också om taket. I början var vi riktigt besvikna... Det såg så flammigt ut!! Men när det torkade så bev det rätt bra. Vi ska lägga på en eller två strykningar till, sedan blir det nog bra. Jag målade även taket i hallen, vilken skillnad!

Även listerna i sovrummen blev målade, nästa gång ska jag även ta listerna i hallen, då jag inte hade orken för det senare (hela familjen drabbades av magsjuka, så vi fick inte så myket gjort...)

Vi skulle spraymåla taken från början, men det blev inte alls bra. Det var bara att rolla, rolla, rolla... Det är rätt tråkigt, men efterhand så är det inte så farligt... Det är riktigt roligt att se hur det blir! Samt att man lär sig någonting, det gillar jag! :)

Det ska som sagt målas lite till, varje dag ska nog få minst ett lager färg till och så ska listerna målas.

Veckan som kommer kommer vara rätt händelselös, då jag jobbar, men till helgen hoppas jag på att vi tar igen all förlorad tid pga den där jäkla magsjukan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com


RSS 2.0