Flytten

Tänkte berätta lite om själva flyttdagen, fredagen den 27 april..

Vi hade anlitat en firma som skulle flytta våra grejer. 0830 skulle de dyka upp... Robin och jag gick upp extra tidigt, gjorde i ordning det sista, tejpade lådor, flyttade ut möbler så det skulle bli enklare för flyttgubbarna och såg till att barnen inte skulle vara i vägen..

När det gått en halvtimme blev vi lite otåliga, så jag ringde. Gubben jag pratar med har ingen aning om vem jag är, trots att vi pratat tidigare, när jag bokade flytten (26 mars). Sedan kommer han på, men har inget minne av att de ska köra åt oss den dagen!? Till slut så säger han att han kan dra sig det till minnes, men skyller på datafel. De ska ha slagit ihop två firmor till en, och då ska visst min bokning försvunnit?!

Hur kan det bara försvinna?! Vi har haft mailkontakt, där står även dag och tid. Man kan ju inte bara förslita sig på sitt datasystem, man måste väl ändå skriva ner det någonstans mer? Eller ha en back-up?!
Att skylla försvinnandet av min bokning på ett datafel är som att skylla på att en hund ätit upp en skolläxor, tycker jag!!! Nej, jag var verkligen besviken...

Han säger i alla fall att han ska prata med de som är ute och kör och att det ska komma så fort de kan. Jag tolkade det som att det skulle ta en timme ungefär, det lät på honom så, då han sa att de bara skulle lasta ur i Örby först. Örby ligger knappt en halvtimme från Svenljunga.

När dök de upp då? Efter FYRA timmar!!! Kvart i ett noterade jag att de stod utanför vår port...
De jobbade på i en vanlig takt (den ena hann tydligen med en cigg... Dessutom verkade han även ny, då han fick hela tiden finna nya grepp på möblerna när de bar och att han hade stora svårigheter när de skulle köra ut från gården. Det kanske inte är väsentligt, då alla någon gång är nya på sitt jobb, men det tar ju tid... ). I Tranemo gick det på fort, möblerna lastades ur och sedan var de klara... Allt som allt tog det drygt tre timmar. Fyra och en halvtimmar ansåg de att vi skulle betala för (med resan till/från kontoret).. Lite vrång blev man, då jag inte tycker det tar fyrtio minuter till Borås. Men jag sa redan då till dem som körde, att jag utgick från att vi ska få en kompensation eller reduktion för förseningen, vilket de sa att det säkert inte skulle bli några problem.

Det blev ju en intressant dag... Jag hade ju ordnat ledigt från jobbet, barnen fick en barnvakt akut på eftermiddagen (farmor fick sluta tidigare) och Robin fick ringa till Axving och säga åt dem att komma med kyl & frys vid lunchtid istället.. Vi hade enorm tur att det löste sig med så kort varsel..! Tur att några företag är seriösa och helt underbara.

Nej, jag rekommenderar inte firman Flyttbilen.se . Aldrig, aldrig någonsin.


När vi fick fakturan (utan att den ansvarige ringt (han skulle ringa innan, det stod så på pappret jag sskrev under på dagen när de flyttade bohaget). så hade de dragit av ynka 5%!!! Det var ju så att man nästan skämdes för dem! Så man fick ringa... 700 kronor i rabatt fick vi.. Inte bra nog tycker jag, men det gick inte mer tydligen. Jaja - bryr man sig inte om sitt rykte utan är snålare så blir det väl så!! En timme kunde de gott ha dragit av, gärna resvägen till/från, dvs en timme och en halvtimme.

Nu är det i alla fall betalt, vi fick en liten rabatt och blev en erfarenhet rikare. Och som sagt - anlita inte Flyttbilen.se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com


RSS 2.0