8 april

Nu ni! Denna helg fick jag ääntligen komma till huset, efter att Robin jobbat på själv. Så blir det när man får ta hand om barnen ;)

Tapeterna är uppsatta i hallen och i vardagsrummet och det såå fint.! Robin tapetserade kontoret och barnrummet själv och det blev hur bra som helst, inte illa för någon som tapetserat för första gången!

Kontoret grönbeiga tapet var mer beige, men det såg riktigt bra ut ändå! F.ö. kommer kontoret att vara mitt och Robins sovrum så länge tills vi gjort i ordning övervåningen, men det blir först i sommar.. ;)

Barnens sovrum blev riktigt mysigt, jag längtar tills golvlisterna är på plats så jag kan få börja inreda! Och tapeterna? De är så babyblå de bara kan bli, haha!

Idag har vi fått hjälp från vännen Elina och systern Camilla. :)

Följande saker blev gjorda idag:
- Tapetrensat i köket
- Skrapat så mycket det gått i f.d. matsalen
- Färdigmålat köksskåpen
- Slipat och spacklat "lilla utrymmet" vid toan/tvättstugan
- Målat taket i "lilla utrymmet" vid toan/tvättstugan
- Skuvat upp hatthyllan
- Påbörjat målning inne i garderoberna

Och idag premiärgrillade vi! Fläskfilé, champinjoner och potatissallad, mums :)
Vi tände även i vår öppna spis på uteplatsen, riktigt mysigt! Där kommer vi tillbringa måånga kvällar... :)

I morgon bär det av till Byggmax för att köpa golvlister och golv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com


RSS 2.0