Sista veckan

Nu är vi inne på sista veckan!! På lördag flyttar vi in i huset! :D

Detta ska fixas:
- Golvet ska läggas klart i köket
- Lister ska spikas i kök, vardagsrum och hall
- Golv ska läggas i hallen
- Elen ska fixas (uttag, dra lite jordsladdar, telefonsladden ska draas om och andra småsaker)
- Köpa trappgrind
- Köpa och montera skarvlister (till trösklarna)
- Sista finputsen med dammsugning, dammning, putsa fönster och gnugga rent alla ytor


Mycket har hänt på sistone och jag önskar att jag hade haft lite mer tid att skriva och berätta vad vi gjort. Robin har varit mycket i huset och donat. Han har tagit en hel del bilder, så jag ska låna hans telefon i dagarna och lägga in lite bilder - det är ju de som är roligast! ;)

Idag var jag i huset tillsammans med svärmor och vi städade vardagsrummet, hallen och de små rummen (kontoret och barnrummet). Golvpappen eldade vi upp i den öppna spisen ute, så smidigt och mysigt! Jaa, jag älskar den, så jag kommer tjata om den mååånga gånger.

Sedan har vi städat och städat! Dammsugit, putsat fönster, torkat golvlister... Vi skrapade bort med rakblad små färgstänk (prickar) som hamnat på fönsterbrädorna, så noggranna var vi, hehe!

Veckan som kommer är min jobbvecka, vilket innebär att det inte kommer bli någonting gjort på onsdag eller torsdag. Fredag är det flyttdag, då ska allt vara klart. Så Robin kommer ha fullt upp på måndag och tisdag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com


RSS 2.0